Παρασκευή, 9 Μαΐου 2014

Ο Άγιος Χριστοφόρος (9 Μαίου)


Του Πρωτοπρεσβυτέρου π. Γεωργίου Δορμπαράκη

γιος Μεγαλομάρτυς Χριστοφόρος καταγόταν π μιβάρβαρη φυλ κα νομαζόταν Ρεμπρόβος, πο σημαίνει δόκιμος, ποδοκιμασμένος, κολασμένος. Πιθανότατα ζησε κατ τος χρόνους το ατοκράτορος Δεκίου (249 – 251 μ.Χ.), ταν στν ντιόχεια πίσκοπος ταν γιος ερομάρτυς Βαβύλας († 4 Σεπτεμβρίου).
γιος ς πρς τν ξωτερικ μφάνιση ταν τόσο πολ σχημος, γιατ κα ποκαλετο «κυνοπρόσωπος».
μεταστροφή του στν Χριστ γινε μ τρόπο θαυμαστό. Συνελήφθη αχμάλωτος σ μάχη, πο διεξήγαγε τ θνος του μ τ Ρωμαϊκ ατοκρατορικ στρατεύματα. Κατατάγηκε στς Ρωμαϊκς λεγενες κα πολέμησε κατ τν Περσν, π Γορδίου κα Φιλίππου.
ταν ταν κόμη κατηχούμενος, γι ν εχαριστήσει τν Χριστό, γκαταστάθηκε σ πικίνδυνη δίοδο ποταμο κα μετέφερε δωρεν π τν μων του κείνους πο πιθυμοσαν ν διέλθουν τν ποταμό.  Μία μέρα παρουσιάσθηκε πρς ατν μικρ παιδί, τ ποο τν παρακάλεσε ν τν περάσει στν πέναντι χθη. Ρεμπρόβος πρόθυμα τ θεσε π τν μων του κα στηριζόμενος π τς ράβδου του εσλθε στν ποταμό. σο μως προχωροσε, τόσο τ βάρος το παιδιο αξανόταν, στε μ μεγάλο κόπο κατόρθωσε ν φθάσει στν πέναντι χθη. Μόλις φθασε στν προορισμό του, κατάκοπος επε στ παιδ τι κα λο τν κόσμο ν σήκωνε δν θ ταν τόσο βαρύς. Τ παιδ το πάντησε: «Μν πορες, διότι  δν μετέφερες μόνο τν κόσμο λο, λλ κα τν πλάσαντα ατόν. Εμαι κενος στν πηρεσία το ποίου θεσες τς δυνάμεις σου κα σ πόδειξη ατο φύτεψε τ ραβδί σου κα αριο θ χει βλαστήσει», κα μέσως ξαφανίσθηκε. Ρεμπρόβος φύτεψε τν ράβδο κα τν πομένη τν βρκε πράγματι ν χει βλαστήσει. Μετ τ περιστατικ ατ βαπτίσθηκε Χριστιανς π τν γιο ερομάρτυρα Βαβύλα, ποος τν μετονόμασε σ Χριστοφόρο. κτιστη θεία Χάρη, πο λαβε τν ρα το βαπτίσματος κα το Χρίσματος, μεταμόρφωσε λη του τν παρξη. Κα ατ κόμα δύσμορφη ψη του φαινόταν φωτεινότερη κα μορφότερη.
Στν ρθόδοξη γιογραφία γιος εκονίζεται ν μεταφέρει στν μο του τν Χριστό. ξ’ φορμς σως το γεγονότος ατο θεωρεται προστάτης τν δηγν κα στ Μικρν Εχολόγιον κα συγκεκριμένα στν κολουθία «π ελογήσει νέου χήματος» πάρχει, πρτο στ σειρά, τ πολυτίκιό του.

Διαβάστε τη συνέχεια στο «Ακολουθείν»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου