Του Πρωτοπρεσβυτέρου
π. Γεωργίου Δορμπαράκη
“Ὁ Ἅγιος
Μεγαλομάρτυς Χριστοφόρος καταγόταν ἀπὸ
ἡμιβάρβαρη φυλὴ
καὶ ὀνομαζόταν
Ρεμπρόβος, ποὺ σημαίνει ἀδόκιμος,
ἀποδοκιμασμένος, κολασμένος. Πιθανότατα ἔζησε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορος Δεκίου (249 – 251 μ.Χ.), ὅταν στὴν Ἀντιόχεια Ἐπίσκοπος ἦταν ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυς Βαβύλας († 4 Σεπτεμβρίου).
Ὁ Ἅγιος ὡς πρὸς τὴν ἐξωτερικὴ ἐμφάνιση ἦταν τόσο πολὺ ἄσχημος, γι’ αὐτὸ καὶ ἀποκαλεῖτο «κυνοπρόσωπος».
Ἡ μεταστροφή του στὸν
Χριστὸ ἔγινε
μὲ τρόπο θαυμαστό. Συνελήφθη αἰχμάλωτος
σὲ μάχη, ποὺ
διεξήγαγε τὸ ἔθνος
του μὲ τὰ
Ρωμαϊκὰ αὐτοκρατορικὰ
στρατεύματα. Κατατάγηκε στὶς Ρωμαϊκὲς
λεγεῶνες καὶ
πολέμησε κατὰ τῶν
Περσῶν, ἐπὶ
Γορδίου καὶ Φιλίππου.
Ὅταν ἦταν
ἀκόμη κατηχούμενος, γιὰ
νὰ εὐχαριστήσει
τὸν Χριστό, ἐγκαταστάθηκε
σὲ ἐπικίνδυνη
δίοδο ποταμοῦ καὶ
μετέφερε δωρεὰν ἐπὶ
τῶν ὤμων
του ἐκείνους ποὺ
ἐπιθυμοῦσαν
νὰ διέλθουν τὸν
ποταμό. Μία μέρα παρουσιάσθηκε πρὸς
αὐτὸν
μικρὸ παιδί, τὸ
ὁποῖο
τὸν παρακάλεσε νὰ
τὸν περάσει στὴν
ἀπέναντι ὄχθη.
Ὁ Ρεμπρόβος πρόθυμα τὸ
ἔθεσε ἐπὶ
τῶν ὤμων
του καὶ στηριζόμενος ἐπὶ
τῆς ράβδου του εἰσῆλθε
στὸν ποταμό. Ὅσο
ὅμως προχωροῦσε,
τόσο τὸ βάρος τοῦ
παιδιοῦ αὐξανόταν,
ὥστε μὲ
μεγάλο κόπο κατόρθωσε νὰ φθάσει στὴν
ἀπέναντι ὄχθη.
Μόλις ἔφθασε στὸν
προορισμό του, κατάκοπος εἶπε στὸ
παιδὶ ὅτι
καὶ ὅλο
τὸν κόσμο νὰ
σήκωνε δὲν θὰ
ἦταν τόσο βαρύς. Τὸ
παιδὶ τοῦ
ἀπάντησε: «Μὴν
ἀπορεῖς,
διότι δὲν μετέφερες μόνο τὸν
κόσμο ὅλο, ἀλλὰ
καὶ τὸν
πλάσαντα αὐτόν. Εἶμαι
Ἐκεῖνος
στὴν ὑπηρεσία
τοῦ Ὁποίου
ἔθεσες τὶς
δυνάμεις σου καὶ σὲ
ἀπόδειξη αὐτοῦ
φύτεψε τὸ ραβδί σου καὶ
αὔριο θὰ
ἔχει βλαστήσει», καὶ
ἀμέσως ἐξαφανίσθηκε.
Ὁ Ρεμπρόβος φύτεψε τὴν
ράβδο καὶ τὴν
ἑπομένη τὴν
βρῆκε πράγματι νὰ
ἔχει βλαστήσει. Μετὰ
τὸ περιστατικὸ
αὐτὸ
βαπτίσθηκε Χριστιανὸς ἀπὸ
τὸν Ἅγιο
Ἱερομάρτυρα Βαβύλα, ὁ
ὁποῖος
τὸν μετονόμασε σὲ
Χριστοφόρο. Ἡ ἄκτιστη
θεία Χάρη, ποὺ ἔλαβε
τὴν ὥρα
τοῦ βαπτίσματος καὶ
τοῦ Χρίσματος, μεταμόρφωσε ὅλη
του τὴν ὕπαρξη.
Καὶ αὐτὴ
ἀκόμα ἡ
δύσμορφη ὄψη του φαινόταν φωτεινότερη καὶ
ὀμορφότερη.
Στὴν Ὀρθόδοξη
ἁγιογραφία ὁ
Ἅγιος εἰκονίζεται
νὰ μεταφέρει στὸν
ὦμο του τὸν
Χριστό. Ἐξ’ ἀφορμῆς
ἴσως τοῦ
γεγονότος αὐτοῦ
θεωρεῖται προστάτης τῶν
ὁδηγῶν
καὶ στὸ
Μικρὸν Εὐχολόγιον
καὶ συγκεκριμένα στὴν
Ἀκολουθία «ἐπὶ
εὐλογήσει νέου ὀχήματος» ὑπάρχει,
πρῶτο στὴ
σειρά, τὸ ἀπολυτίκιό
του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου