τoυ Αρχιμ.Χρυσόστομου Χρυσόπουλου, για το ΑΜΕΝ.gr
Το κύριο πρόσωπο του αυριανού ευαγγελίου είναι τελώνης και πλούσιος, παράνομος σ΄όλα του. Είχε εξουσιοδότηση να εισπράττει φόρους για το κράτος,χωρίς να ορίζεται συγκεκριμένο ποσό και μέχρι πού θα έφτανε η απαίτηση.Εκείνος είχε κάνει το καθήκον κλοπή,την εργασία εκβιασμό και την αρμοδιότητα πλουτισμό. Όλα μέχρι την ώρα που ανταμώθηκε με τον Κύριο.Tότε ανακαλύπτει τον Σωτήρα και τον αποκαλύπτει Εκείνος.Για μία ακόμη φορά θα φανεί αύριο ότι, η Καινή Διαθήκη είναι κείμενο θεόπνευστο, πάντα επίκαιρο και μας αφορά όλους.
Ο Ζακχαίος που θα συναντήσουμε αύριο υποσχέθηκε όσα απαιτούν τα αιτήματα των συγκεντρώσεων, αυτα που ζητούν τα συνθήματα των διαδηλώσεων των πολιτών σ’ όλη την χώρα και που λένε: ‘’ΦΕΡΤΕ ΠΙΣΩ ΤΑ ΚΛΕΜΜΕΝΑ’’. Μ΄έναν λόγο του απεκατέστησε ηθικά και οικονομικά όλους όσους αδίκησε,έκλεψε,συκοφάντησε. Είχε μετανιώσει,το έδειξε αληθινά. Με την συμπεριφορά του αυτή έδωσε την απάντηση-λύση στο οικονομική κρίση που μαστίζει τον τόπο μας.
Οι λάθος στο παρελθόν επιλογές κάποιων έφεραν την χώρα μας και τους πολίτες της σε απόγνωση,ανεργία,ανέχεια,αυτοκτονία. Η παροχολογία και τα σκάνδαλα έγιναν οι αιτίες ώστε το μέλλον του τόπου να είναι υποθηκευμένο και να φαίνεται αβέβαιο και ζοφερό.Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που αντικατέστησαν το συμφέρον από το ενδιαφέρον, την εξουσία από την διακονία,το χειροκρότημα από το τόλμημα. Ήρθε όμως ώρα που οι πάντες και τα πάντα φανερώθηκαν και συναντήθηκαν με την πραγματικότητα,όπως ο Ζακχαίος με την αλήθεια, τον Χριστό.Μπορούν άρα οι αίτιοι της φτώχειας μας να τον μιμηθούν στις αποφάσεις του και να τον ακολουθήσουν στην μετάνοιά του,αφού και στις ατιμίες έπραξαν ότι και αυτός.
Ταυτόχρονα παρατηρούμε τον Κύριο όταν θέλει να επαινέσει το καλό ,το κάνει ονομαστικά (φτωχός Λάζαρος,Ιάειρος ,Ζακχαίος κ.ά).Όταν όμως αναφέρεται σε αμαρτωλές περιπτώσεις το κάνει ανώνυμα (άφρων πλούσιος,πλούσιος νεανίσκος κ.ά.). Θέλει με τον τρόπο Του να στηλιτεύσει την αμαρτία και όχι τον αμαρτωλό και παράλληλα προκαλεί τον καθένα μας να ψάξει και να βρει την θέση που του ταιριάζει βάσει των πεπραγμένων του και να μετανιώσει έμπρακτα και ειλικρινά,όπως ο Ζακχαίος του αυριανού ευαγγελίου.Εμείς βέβαια εύκολα και επώνυμα κρίνουμε ονόματα και καταστάσεις,σπάνια και ανώνυμα συγχαίρουμε πρόσωπα και γεγονότα.
Όσο υπάρχει ειλικρίνεια και φιλότιμο,τόσο θα υπάρχει και ώρα αλλαγής. Χάθηκαν τα όνειρα, κλάπηκαν οι συνειδήσεις,εξαφανίστηκε η αξιοπρέπεια.Η συναίσθηση του Ζακχαίου μπορεί να γίνει στάση ζωής και αντίσταση διαρκείας στην διαφθορά. Οι πάντες μπορούν να βρούν τον δρόμο τους και τον τρόπο τους,να επιστρέψουν τα κλεμμένα. Σ’ αντίθετη περίπτωση υπάρχει κρίση και μνήμη.
Πηγή εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου