Δρ. Μαρία Χρ. Αλβανού
Αποδείξεις της Αναστάσεως: μια άλλη αξιολόγηση
Το παρόν πραγματεύεται μια αξιολόγηση των γραφομένων στα Ευαγγέλια και υποστηριχθέντων από τους μαθητές του Χριστού και Αποστόλους σχετικά με την έγερση του Κυρίου από τους νεκρούς. Η εξέταση των γεγονότων έχει την αφετηρία μιας δικαστικής εμπειρικής εξέτασης και ερευνά ειδικά την αξία των αποδεικτικών στοιχείων, καθώς και τα κίνητρα των πράξεων. Και οι δύο παράμετροι αυτές είναι χρήσιμες για να φωτίζουν τα γεγονότα και να βοηθούν στη διαλεύκανση μιας υπόθεσης και στην ανεύρεση της αλήθειας. Μέσα από αυτά τα δύο πρίσματα αξίζει τον κόπο να δούμε τις μαρτυρίες της Ανάστασης, αλλά και ερωτήματα που συχνά προκύπτουν.
Την Κυριακή του Θωμά ερχόμαστε αντιμέτωποι με την «απιστία» ενός των Μαθητών του Κυρίου, ο οποίος ζήτησε απτές, υλικές αποδείξεις της Αναστάσεως του Διδασκάλου του. Τις έλαβε και αξιώθηκε να πει «Ο Κύριός μου και Ο Θεός μου». Ο σύγχρονος άνθρωπος, ίσως περισσότερο από κάθε εποχή, βασίζεται στις αισθήσεις και στη λογική του και ζητά υλικές απτές αποδείξεις για τον Θεό.
Με αυτά τα δεδομένα, το κήρυγμα για την Ανάσταση φαντάζει παράξενο, αφού ο θάνατος παραμένει τραγική πραγματικότητα στη ζωή των ανθρώπων. Παρά μάλιστα την εξέλιξη της ιατρικής, η αιώνια ζωή εξακολουθεί να είναι εξαγγελία της θρησκείας και όχι της επιστήμης. Για τους παραπάνω λόγους η Ανάσταση και δη τα περιγράφοντα αυτήν Ευαγγέλια έχουν υπάρξει αντικείμενο έντονης συζήτησης, αλλά και αμφισβήτησης, ειδικά από αυτούς που αρνούνται να δεχτούν την Ανάσταση του Ιησού Χριστού ως ιστορικό γεγονός.
Η πιο συνηθισμένη αντίδραση όσον αφορά την παραδοχή του Ευαγγελίου της Ανάστασης προκύπτει από τις διαφορές στη διήγηση του πώς και ποιοι απαντούν πρώτοι τον άδειο τάφο, τον Άγγελο που δίδει το μήνυμα της Ανάστασης και τον ίδιο τον Κύριο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου