Μητροπολίτου Προκοννήσου Ιωσήφ
"ΚΕΡΑΜΙΟΝ ΥΔΑΤΟΣ"
ΔΡΟΣΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΗΓΗ ΤΗΝ ΑΕΙΖΩΟ
Εκδότης: Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΙΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ ,ΜΗΛΕΣΙ 2014
Στο "Κεράμιον
Ύδατος", όπου Κεράμιον νοείται το οστράκινο σκεύος μας - η υλική μας
υπόστασις και Ύδωρ η χάρις του αγίου Βαπτίσματος και η Πίστις, δηλ. ο θησαυρός
που μας δόθηκε ως αληθινά αείζωος πηγή, ο συγγραφέας, με στημόνι τον
εκλαϊκευμένο και συχνά ηδυσμένο ορθόδοξο θεολογικό λόγο και με υφάδι τον
προσφιλή του λυρισμό, προσπαθεί να εξυφάνη στον αργαλειό της Παραδόσεως ένα
ευπαρουσίαστο υφαντό, με την ελπίδα πως μερικοί φιλό-Καλοι και φιλό-Λογοι θα το
καταδεχτούν για κάποια γωνιά της καρδιάς τους, κι όχι μόνο της βιβλιοθήκης
τους.
"Ο το κεράμιον βαστάζων του ύδατός (Μάρκ. Ιδ' 12-13) έστιν ο ανέχων τοις ώμοις της εγκρατείας ακαθαίρετον την εν τω Βαπτίσματι δοθείσαν χάριν της Πίστεως" (Αγ. Μάξιμος Ομολογητής).
...Κρατώντας το "Κεράμιον" ακέραιο και γεμάτο με Ορθοδοξία και Ορθοπραξία, με πίστι και με αγιότητα, πέραν του προσωπικού αιωνίου κέρδους, υψώνουμε ταυτόχρονα και δοξάζουμε το όνομα της Μάννας Ρωμηοσύνης και δικαιώνουμε τους ιδρώτες, τους κόπους, τις θυσίες, τα αίματα και τους ευσεβείς οραματισμούς των πριν από μας ευγενών τέκνων της...
"Ο το κεράμιον βαστάζων του ύδατός (Μάρκ. Ιδ' 12-13) έστιν ο ανέχων τοις ώμοις της εγκρατείας ακαθαίρετον την εν τω Βαπτίσματι δοθείσαν χάριν της Πίστεως" (Αγ. Μάξιμος Ομολογητής).
...Κρατώντας το "Κεράμιον" ακέραιο και γεμάτο με Ορθοδοξία και Ορθοπραξία, με πίστι και με αγιότητα, πέραν του προσωπικού αιωνίου κέρδους, υψώνουμε ταυτόχρονα και δοξάζουμε το όνομα της Μάννας Ρωμηοσύνης και δικαιώνουμε τους ιδρώτες, τους κόπους, τις θυσίες, τα αίματα και τους ευσεβείς οραματισμούς των πριν από μας ευγενών τέκνων της...
(Από την
παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Στους αναγνώστες
Α'
ΕΟΡΤΑΖΕ, ΙΟΥΔΑ, ΤΑΣ ΕΟΡΤΑΣ ΣΟΥ, ΑΠΟΔΟΣ ΤΑΣ ΕΥΧΑΣ ΣΟΥ (Ναούμ β', 1)
Χριστούγεννα κατά ταύτα και παρά ταύτα
Χειμώνας περίλαμπρος
Καύσων στο καμπαναριό που Χριστούγεννα σημαίνει
Θεία Επιφάνεια και η εικόνα της Βαπτίσεως
Ο Ιορδάνης εστράφη εις τα οπίσω
Πάσχα Κυρίου
Μεσοπεντηκοστή
Την ένδοξον Ανάληψιν δοξάζοντες
Ο Παράκλητος
Α'
ΕΟΡΤΑΖΕ, ΙΟΥΔΑ, ΤΑΣ ΕΟΡΤΑΣ ΣΟΥ, ΑΠΟΔΟΣ ΤΑΣ ΕΥΧΑΣ ΣΟΥ (Ναούμ β', 1)
Χριστούγεννα κατά ταύτα και παρά ταύτα
Χειμώνας περίλαμπρος
Καύσων στο καμπαναριό που Χριστούγεννα σημαίνει
Θεία Επιφάνεια και η εικόνα της Βαπτίσεως
Ο Ιορδάνης εστράφη εις τα οπίσω
Πάσχα Κυρίου
Μεσοπεντηκοστή
Την ένδοξον Ανάληψιν δοξάζοντες
Ο Παράκλητος
Β'
ΚΑΛΗ ΩΣ ΣΕΛΗΝΗ, ΕΚΛΕΚΤΗ ΩΣ Ο ΗΛΙΟΣ (Άσμα Ασμάτων στ', 10)
Χαράς Ευαγγέλια
Πεποικιλμένη τη Θεία δόξη
Παρακλήσεις
Δεκαπενταύγουστος 2010
Άγγελοι την Είσοδον της Παρθένου
Γ'
ΥΨΩΜΑ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ, ΓΑΥΡΙΑΜΑ ΜΕΓΑ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ (Ιουδίθ ιε', 9)
Πρωτοχρονιά κι Άγιος Βασίλειος
Αρετής ο συνώνυμος Αθανάσιος
Γρηγόριος Αριανζηνός - Ο Θεολόγος
Τρεις Ιεράρχαι - Νέοι Τρεις Ιεράρχαι
Αγία Μαρία η Αιγυπτία
Οι Άγιοι Πάντες
Μάρτυρες και Ομολογηταί της Ορθοδόξίας εν Κίνα
Χαροποιόν Γενέθλιον
Ο ουρανόφρων Ηλίας ο Προφήτης
Η Γιαγιά μας
Σαλπιγξ η Χρυσήλατος - Ο Θείος και Ιερώτατος Ιωάννης
Άγιος Σπυρίδων
Δ'
ΣΥ ΚΑΥΧΗΜΑ ΜΕΓΑ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΗΜΩΝ (Ιουδίθ ιε', 9)
Γεννάδιος Β' ο Σχολάριος - ο πρώτος μετά την Άλωσι Πατριάρχης
Μελέτιος Πηγάς - ο Πανευκλεής και Πανσέβαστος
Κύριλλος ο Λούκαρις - ο Περίδοξος και Πολύτλας
Κωνσταντίνος Οικονόμος ο εξ Οικονόμων και η Μοναστηριακή Μεταρρύθμισις του 1833 (175 χρόνια μετά)
Θεόδωρος Κολοκοτρώνης
Ιωάννης Καποδίστριας
Μάνθος και Γεώργιος οι Ριζάραι
Ιωάννης Παπάφης, ο Ορφανοτρόφος
Ε'
ΕΙΣ ΑΛΛΟΤΡΙΑ ΕΓΕΝΝΗΘΗΣΑΝ ΘΥΣΙΑΣΤΗΡΙΑ ΤΑ ΗΓΑΠΗΜΕΝΑ (Ωσηέ η', 12)
Το Συναξάρι των Εγκλωβισμένων
URBS SEPTICOLIS? URBS AETERNA!... (Πόλις επτάλοφος... Πόλις αιωνία!...)
Α' ΡΩΜΗ - ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
Β' ΚΟΛΟΣΣΑΙΟ
Γ' ΑΓΙΟΣ ΠΕΤΡΟΣ - ΒΑΤΙΚΑΝΟ
Δ' ΚΑΠΕΛΛΑ ΣΙΞΤΙΝΑ
Ε' ΚΑΤΑΚΟΜΒΕΣ
Χαιρετισμός στην παιπαλόεσσα Ίμβρο
Μύραδε!
Στ'
ΚΕΡΑΜΙΟΝ ΥΔΑΤΟΣ (Μάρκ. ιδ', 13
Άγιον Μύρον
Η Θεία το Ρηνιώ και η επ' εκκλησίας ανάγνωσις μεταφράσεων των Ιερών Κειμένων
Ελλήνων ιερώνυμα - Θεοτερπή επώνυμα
Τωβίτ ή Προς Γάμου ορεγομένους προτρεπτικός
Προσκύνημα στη Νέα Σκήτη
Φανερωμένη ευφροσύνη νεότητος
Σύγχρονη ειδωλολατρία
Ανεξιθρησκεία και Δημοκρατία
Ελληνική Παράδοσι - Χοροί, Δημοτικά Τραγούδια
Έργα του ιδίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου