Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
Πηγή: Ιδιωτική Οδός
Για το κείμενο Διαμαρτυρίας "για μια επισκοπική αυθαιρεσία" που υπογράψαμε και δημοσιεύσαμε εδώ στην Ιδιωτική Οδό, ο Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ με σχετική ανακοίνωσή του, ζητεί χωρίς περιστροφές από τον "αίτιο" του κειμένου π. Βασίλειο Θερμό να υποβάλει στον μητροπολίτη του Θηβών Γεώργιο την έγγραφη "κανονικήν του μεταμέλειαν" για μια σειρά από "κανονικά" παραπτώματα. Αν δεν το κάνει τον περιμένει εκκλησιαστικό δικαστήριο.
Το φινάλε του κειμένου του Σεβ. Πειραιώς τα λέει όλα:
"Ἐπισημειοῦται δέ ὅτι ὑφίσταται συντρέχουσα ἁρμοδιότης τοῦ Ἐπισκοπικοῦ Δικαστηρίου τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Πειραιῶς ἐν προκειμένῳ κατά τάς διατάξεις τοῦ ἄρθρου 7 τοῦ ἀνωτέρω νόμου διότι τά φερόμενα ὡς τελεσθέντα κανονικά παραπτώματα διά τοῦ διαδικτύου ἐτελέσθησαν καί ἐντός τῆς κανονικῆς δικαιοδοσίας τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Πειραιῶς ἐφ’ ὅσον τό διαδίκτυον λειτουργεῖ καί ἐντός αὐτῆς".
Άρα, ο Σεβ. Πειραιώς έρχεται στα λόγια μας ως προς την δια διαδικτύου "εισπήδησιν". Ο ίδιος γνωρίζει πολύ καλώς το θέμα αφού έχει υποπέσει επανειλημμένως στον πειρασμό. Με αιχμηρά κείμενά του αφορώντα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο (εξ ου και η δυσφορία του Πατριάρχη εκφρασθείσα με επιστολή προς τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο), στις αυτοκέφαλες Εκκλησίες Σερβίας και Κύπρου, σε μητροπόλεις του Οικουμενικού Θρόνου, όπως για παράδειγμα - εντελώς πρόσφατο - στην Μητρόπολη Γερμανίας και άλλα δια τα οποία επιλείψει γαρ με διηγούμενον ο χρόνος.
Και να μην ξεχάσω το θρασύτατο κείμενο δύο κληρικών του για τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο και τον αείμνηστο Πατριάρχη Αθηναγόρα. Σύμφωνα με τη λογική του Σεβ. Πειραιώς περί διαδικτύου και η Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου θα μπορούσε να επιληφθεί των κληρικών της Μητροπόλεως του"ἐφ’ ὅσον τό διαδίκτυον λειτουργεῖ καί ἐντός αὐτῆς".
Όμως στην ανακοίνωση που σχολιάζουμε ο Σεβ. Πειραιώς λέει κάτι πολύ σημαντικότερο:
Η επιστολή που υπέγραψαν κληρικοί και λαϊκοί (μεταξύ των οποίων και ο τότε κληρικός της Μητροπόλεως Πειραιώς π. Γ. Δορμπαράκης, στον οποίο έγινε σχετική "σύστασις") για το ζήτημα της σχέσης Μητροπόλεως Ναυπάκτου και Μονής Μεταμορφώσεως ήταν ...προβληματική διότι εξίσωνε "τόν ὁμολογητήν καί βαθυνούστατον θεολογικόν γίγαντα Μητροπολίτην Ναυπάκτου καί ἁγ. Βλασίου κ.κ. Ἱερόθεον, τοῦ ὁποίου αἱ 500 θεολογικαί συγγραφαί πλουτίζουν τήν θεολογικήν γραμματείαν, ἀντιμετωπίζουν πατερικῶς καί ἀποτελεσματικῶς τάς κακοδοξίας τοῦ Μητροπολίτου Περγάμου κ.κ. Ἰωάννου, τήν μεταπατερικήν λύμην καί τίς κενοφωνίες τῶν μεταφράσεων τῶν λειτουργικῶν κειμένων...".
Μας λέει, λοιπόν, εδώ ο Σεβ. Πειραιώς απροκάλυπτα ότι τόσο ο ίδιος όσο και ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος θεωρούν τον Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη "κακόδοξο"! Ο δε Μητροπολίτης Ναυπάκτου αντιμετωπίζει με αποτελεσματικότητα (sic) τον "κακόδοξο" Περγάμου.
Με δεδομένο ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης έγραψε επισήμως ότι ο Περγάμου Ιωάννης"αποτελεί τον στιβαρόν θεολογικόν βραχίονα της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας, η οποία ενεπιστεύθη εις τον αγλαόν επίσκοπον και θεολόγον της τον χειρισμόν και την διεκπεραίωσιν υψίστης σημασίας εκκλησιαστικών υποθέσεων εις όλον το πλέγμα των ευθυνών και των δράσεών της, ανέθεσεν εις αυτόν δυσκόλους αποστολάς, προεδρείας και διαπραγματεύσεις", αντιλαμβάνεται κανείς ότι οι Μητροπολίτες Ναυπάκτου και Πειραιώς και τινες συν αυτοίς έχουν βαλθεί να αποδείξουν τον "θεολογικό βραχίονα" του Οικουμενικού Θρόνου ως "κακόδοξο"!
Κατόπιν αυτών, ο λόγιος Μητροπολίτης του Θρόνου Προικοννήσου Ιωσήφ ίσως θα πρέπει να αναθεωρήσει τη σχέση του με τη Μητρόπολη Πειραιώς. Τουλάχιστον...
Αυτά γι' απόψε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου