Του Πρωτοπρεσβυτέρου π. Γεωργίου Δορμπαράκη
῾Η
περιέργεια
Στενά συνδεδεμένο μέ τό πάθος τῆς
ἀργίας εἶναι καί τό πάθος τῆς
περιεργείας. ῾᾽Από γάρ ἀργίας
περιέργεια καί ἀπό περιεργείας ἀταξία᾽
(ἅγιος ᾽Ιωάννης Κασσιανός). Εἶναι
σαφές ἐν προκειμένῳ
ὅτι δέν ἀναφερόμαστε σ᾽
ἐκείνην τήν περιέργεια πού σχετίζεται μέ τήν θέση τοῦ
ἀνθρώπου μέσα στόν κόσμο. Μέ τήν ἐπιστημονική
δηλαδή περιέργεια πού ὠθεῖ τόν ἄνθρωπο
νά κατανοήσει τόν γύρω του καί τόν μέσα του κόσμο. Μία τέτοια περιέργεια ὄχι
μόνον εἶναι ἀποδεκτή
ἀπό τόν Θεό, ἀλλά ἀποτελεῖ
καί ἐντολή Του. Διότι στήν οὐσία
ἐκφράζει τήν βασιλική ἐξουσία πού ἔχει
ὁ ἄνθρωπος μέσα στήν Δημιουργία, ἀφοῦ
πλάστηκε νά εἶναι ἡ
κορωνίδα καί ὁ βασιλέας αὐτῆς.
῎Αλλωστε ὁ ἴδιος ὁ
Θεός ῾ἔδωκεν ἐπιστήμην᾽
στόν ἄνθρωπο.
Μιλώντας γιά ἀποφυγή τοῦ
πνεύματος τῆς περιεργείας ἐννοοῦμε
ἐκείνην τήν περιέργεια πού ἀκριβῶς
πηγάζει ἀπό τήν δαιμονική κατάσταση τῆς
ἀργίας. Πρόκειται καί πάλι γιά μία ἀρρωστημένη
κατάσταση πού φανερώνει τήν ἀπομάκρυνση τοῦ
ἀνθρώπου ἀπό ὅ,τι
καλό καί οὐσιῶδες πρέπει νά ἐργασθεῖ
γιά τήν πνευματική του προκοπή. ῎Ετσι ἡ
περιέργεια ἀποτελεῖ
ἔκφραση ἀγνωσίας τοῦ
Θεοῦ καί τοῦ
ἑαυτοῦ μας, γι᾽
αὐτό καί ὁδηγεῖ
στήν μέ πάθος ἐνασχόληση μέ τήν ζωή τῶν
ἄλλων καί τήν δημιουργία συνθηκῶν
ἐξάψεως τῶν δαιμονικῶν
παθῶν. ῾᾽Από
περιεργείας ἀταξία᾽.
Διαβάστε τη συνέχεια στο «Ακολουθείν»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου